Futuricor Business analysis: organisatie van informatiestromen


Business analysis, inrichting van informatiestromen, want meten is weten
Business analysis richt zich op het verzamelen en identificeren van informatie en het bezorgen daarvan in een bruikbare vorm bij de informatiebehoeftige. Het vergt innovatief vermogen om de informatie te achterhalen, er moet doorgevraagd worden en analyses dienen rekening te houden met ruis. Doel is om te meten wat er speelt, waar overdaad of juist tekorten zijn, waar de knelpunten liggen en waar de kansen.

De informatie en analyse kan vervolgens worden gebruikt om processen te stroomlijnen, marketingsegmentatie door te voeren, producten en diesnten te ontwikkelen, markten te veroveren of generike verbeteringen door te voeren. De resultaten van de informatie analyse bieden organisateis de mogelijkheid om hum omgeving te beïnvloeden en geven dus grip en controleerbaarheid terug aan de organisatie.

Futuricor heeft uitgebreide ervaring op dit gebied opgedaan. Bijvoorbeeld voor de toepassing van een doelgroepenselectie, het bepalen van het marketingbeleid, de voortgang en knelputenregistratie van grote projecten, de positionering van een organisatie ten opzichte van de concurrentie, het stroomlijnen van interne processen, het versnellen van handelingen, het opmaken van performance rapportages en managementverslagen, enzovoorts.





Voorbeelden onze business analysiscases
  • Marktonderzoek
  • Mistery guest
  • Cliëntonderzoek
  • Concurrentenonderzoek
  • Data warehousing
  • Productkenmerkenvergelijking
  • Behoeftenonderzoek
  • Data analyse
  • Back testing
  • Requirements management
  • Scenarioberekeningen
  • Processverbeteringstrajecten
  • Project voortgangsrapportage